Snímek z roku 1953 zachytil tramvajovou linku číslo 1, jedoucí směrem do Dubí, ještě před Střední průmyslovou školou. Tento tramvajový vůz měl zajímavou historii, neboť se jednalo o tramvaj - cestovatelku, která vystřídala v dopravní obsluze hned několik měst. Byla vyrobena ve vagónce v České Lípě a roku 1931 dodána do Mariánských Lázní jako jedna z posledních do tohoto západočeského lázeňského města. Po ukončení tamního tramvajového provozu byla v květnu 1952 předána do Teplic, kde jí byl namísto původního pantografu odebírajícího elektrický proud, namontován tyčový sběrač tak, jako tomu bylo u všech ostatních tramvají v Teplicích. Zde potom jezdila pod evidenčním číslem 50 do roku 1956, kdy po zkrácení tramvajové tratě pouze na úsek od červeného kostela v Trnovanech do Dubí došlo k jejímu předání do Mostu. Tam však už jezdila především jako vlečný vůz do roku 1961, kdy i v Mostě rušili původní úzkorozchodné tramvaje. Ani tehdy však zcela neskončila cesta tohoto tramvajového nezmara, neboť ačkoli měl za sebou již třicet let provozu, převzalo si ho ještě město Jablonec nad Nisou. Když i tam dosloužil starý vozový park, nepřišel tento vůz do šrotu jako ostatní, ale zachoval se v podobě zahradní kolny. Po letech si neobvyklé kolny všimli přátelé a příznivci starých historických tramvají, v roce 2001 tramvajové torzo převezli do někdejší jablonecké vozovny a nezničitelný tramvajový vůz po sedmdesáti letech zrekonstruovali. Tak se shodou náhod a okolností podařilo zachovat jednu z historických tramvají, která jezdila i po Teplicích.
(zdroj: iTeplice.cz)