O tom to je...

O tom to je...

Zámecké náměstí

Zámecké náměstí

Teplice celkově

Teplice celkově

konec 17. století, před velkým požárem města
Tržní náměstí

Tržní náměstí

při vzniku ČSR
Šanov r. 1806

Šanov r. 1806

Tempel

Tempel

Židovská synogoga v r. 1900
Vítejte na stránkách, věnovaných starým fotografiím, historii a zašlé slávě Teplic.
Dříve proslulého města, známé po celé Evropě pod přezdívkou "Malá Paříž", nebo také "Salon Evropy".
Železniční stanice staré nádraží Duchcov, začátek Kozí dráhy, provoz zahájen 18.7.1867. provoz do Mostu zahájen 8.10.1870.
1867 Ustecko teplická dráha prodloužena do Duchcova
1868 zahájena doprava na trati Teplice - Duchcov ,
1870 8.10. - Duchcov – Most - Chomutov
V Duchcově začínala tzv.Kozí dráha /společnost Duchcovsko-podmokelské dráhy /
1898 bylo původní duchcovské nádraží nahrazeno stavbou architekta Hermanna Rudolfa
1872 zahájen provoz nákladní dopravy Duchcov staré n.-Světec , 1879 zahájen í veškerého provozu Ledvic, Rudolph, Hermann - architekt, stavitel,
Železniční trať společnosti A.T.E Ústecko-teplická dráha (německy: Aussig-Teplitzer Eisenbahn)
Po skončení prusko-rakouské války v r. 1866 začaly práce na prodloužení trati z Teplic do Duchcova. První vlak na duchcovské nádraží vjel r. 1867 a do r. 1870 bylo dokončeno spojení do Mostu a Chomutova. V r. 1872 byla postavena Duchcovsko-podmokelská a Pražsko-duchcovská dráha a v r. 1873 začaly jezdit vlaky na trati Plzeňsko-březenské. Hustá železniční síť umožnila rozvoz uhlí ze snadno přístupných ložisek, na Duchcovsku nastalo údobí horečné těžby. Mezi nádražím v Duchcově a dolem Hartmann v Ledvicích bylo 10. 4. 1881 instalováno první telefonické spojení v Čechách. Původní budova nádraží brzy nestačila, a tak bylo již v roce 1898 postaveno nové nádraží, navržené významným teplickým architektem Hermannem Rudolphem. Stavebníkem byla společnost ATE (K. k. Aussig-Teplitzer Eisenbahn Gesselschaft). V květnu 1867 projel duchcovským nádražím první vlak a železnice, po třech letech propojená až do Chomutova, měla spolu s rozvojem dolování hnědého uhlí největší vliv na rozvoj Duchcova. Již také proto, že trať Duchcovsko-podmokelská jej spojila se Saskem, Pražsko-duchcovská dráha s Prahou a Plzeňsko-březenská vedla na Žatecko a Plzeňsko. Není proto divu, že první telefonní spojení v Čechách spojovalo ode dne 10. dubna 1881 duchcovské nádraží s ledvickým dolem Hartmann.Dne 25.května 1968 jel poslední vlak, úsek Osek-Duchcov byl zrušen kvůli důlní činnosti.
Na trati do Ledvic byl provoz ukončen v roce 1962, trať do Mostu byla přeložena v roce 1968. Původní budova nádraží brzy nestačila, a tak bylo již v roce 1898 postaveno nové nádraží, navržené významným teplickým architektem Hermannem Rudolphem. Stavebníkem byla společnost ATE (K. k. Aussig-Teplitzer Eisenbahn Gesselschaft). V květnu 1867 projel duchcovským nádražím první vlak a železnice, po třech letech propojená až do Chomutova, měla spolu s rozvojem dolování hnědého uhlí největší vliv na rozvoj Duchcova. Již také proto, že trať Duchcovsko-podmokelská jej spojila se Saskem, Pražsko-duchcovská dráha s Prahou a Plzeňsko-březenská vedla na Žatecko a Plzeňsko. Není proto divu, že první telefonní spojení v Čechách spojovalo ode dne 10. dubna 1881 duchcovské nádraží s ledvickým dolem Hartmann. Na trati do Ledvic byl provoz ukončen v roce 1962, trať do Mostu byla přeložena v roce 1968. Doklad typu dobové uzlové železniční stanice, objekt regionální průmyslové historie, zchátralá.
Nádraží není využíváno a mimořádně hodnotná industriální architektura bez památkové ochrany, která by třeba vlastníka vedla k ohleduplnějšímu zacházení, se stává ruinou.

F. Podzimek
St 14. leden 2015, 03:14:37 CET
addax1
Stránky spravuje (obsah a design):
Jan Addax Hečko
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one