Někdejší Meissnerova, kterou je dnes ulice 28. října, spojovala v Teplicích dřívější Školní, nyní Benešovo náměstí s hlavním nádražím. Zástavba tady začala vznikat většinou až po zavedení železnice z Ústí nad Labem do Teplic v roce 1858. Domy této ulice proto názorně dokumentují vývoj architektury druhé poloviny devatenáctého a následně i dvacátého století.
Ještě před první světovou válkou se však tady nacházely některé volné nezastavěné parcely. Ve své dolní části směrem k hlavnímu nádraží křižovala Meissnerovu ulici Mariánská ulice, jejíž dnešní název zní U nádraží. Přilehlé náměstí v nejníže položené části dnešní ulice 28. října se nazývalo Schmeykalovo. Dnes se jedná o Tržní náměstí, kde se trhy skutečně konají. Ještě před tím, než se upravil jeho terén, bývala v těchto místech úžlabina, kterou protékal Sviní potok. Až do poloviny 19. století se v něm koupaly děti a v čisté vodě chytaly ryby a raky. To nám dnes v městské zástavbě může připadat jako něco neskutečného.
Ulice 28. října nesla původně své pojmenování podle spisovatele Alfreda Meissnera, který se narodil roku 1822 v Mlýnské ulici a jenž zemřel v rakouském Bregenzi. Dnes se toto povědomí z Teplic již dávno vytratilo.
Dřívější Meissnerova ulice představovala elegantní třídu plnou obchodů s vybraným zbožím, množstvím restaurací, vináren, kaváren a cukráren, které dodávaly Teplicím nádech velkého města. V jednom z výstavných domů horní části ulice se nacházel obchodní dům Adolfa Ehrlicha, který se specializoval na látky, dětské i dámské oblečení a na výbavy pro nevěsty. V posledním domě proti hlavnímu nádraží, jste dříve narazili na vyhlášenou restauraci Kochschule (Kuchařská škola), která ve své době patřila k velmi dobře vybaveným a hojně navštěvovaným. Také zdejší vinárna Tatra se díky svému rázovitému vybavení stala jednou z pozoruhodností Teplic. Ve třicátých letech 20. století byla zásobována víny přímo od jihomoravských vinařů. Tuto oblíbenou populární vinárnu Tepličanů znají však ještě i současné generace pod názvem "Marica, neboť donedávna se dala ještě navštívit. Kousek odtud na stejné straně ulice směrem k hlavnímu nádraží pak dříve sloužil zejména pro cestující ve velkém nepřehlédnutelném domě hotel U nádraží.
S ulicí 28. října jsou rovněž spojeny počátky městské hromadné dopravy v Teplicích, které představoval první úsek úzkorozchodné tramvaje, na němž byl provoz slavnostně zahájen od hlavního nádraží na Benešovo náměstí 25. července 1895. Elektrická dráha pak k této ulici patřila více než 60 let. Naposledy tudy tramvaj projela v poslední únorový den roku 1956. Nově zaváděné trolejbusy byly zprvu vedeny ulicemi Na hrázi, Revoluční a Masarykovou. Ulicí 28. října pak projely první trolejbusy teprve až otevřením nového trolejbusového směru v roce 1959.
(zdroj: iTeplice.cz)